3 modalități prin care antreprenorii de succes mențin activ procesul inovativ în companii

S-a întâmplat ca o singură idee revoluționară să schimbe întreaga traiectorie a unei companii, însă de cele mai multe ori, combinația dintre lucrurile mici pe care un antreprenor le realizează poate fi cheia succesului. Din această cauză, mulți antreprenori au dubii cu privire la cum ar trebui să acționeze pentru a fi consistenți în inovație. Ei bine, numeroase acțiuni de efect pot fi realizate, dar iată care sunt cele mai eficiente trei măsuri pe care le poți adopta: 

1.     Pune întrebările potrivite 

Oricine poate avea curiozități despre lucruri generale ca următoarele: Cum creștem vânzările? sau Ce își doresc consumatorii? Nu este greșit, însă o abordare puțin mai specifică ar putea să îți aducă rezultate uimitoare în compania ta. Este timpul să începi să ai curiozități mai practice, care să se potrivească perfect specificului companiei în care activezi. Exemple de astfel de întrebări sunt: Ce își doresc clienții noștri, dar încă nu realizează? sau Deținem forța de vânzare necesară pentru un astfel de client? Acestea sunt întrebări ce pun la încercare capacitatea de a aborda anumite probleme, deschizându-ți în același timp noi orizonturi.

2.     Menține o relație apropiată cu consumatorii

În faza de debut a oricărei afaceri, antreprenorii comunică personal cu clienții, dorindu-și să afle nevoile lor pentru a putea îmbunătăți anumite procese în derulare. Pe parcurs, când compania începe să se extindă, antreprenorii au tendința de a se concentra, mai degrabă, asupra strategiei decât asupra interacțiunii umane, ceea ce nu este neapărat un dezavantaj. Totuși, pentru a te menține lider pe piață și pentru a beneficia de aceleași rezultate ca la început, este recomandată menținerea strânsă a relațiilor inter-umane. În acest fel, fiind mereu un punct de referință pentru clienți, afacerea ta nu va înceta niciodată să înflorească. 

3.     Oferă-le și altor angajați oportunitatea de a-și arăta punctele forte

 Tindem să privim lumea doar din perspectiva proprie, astfel ajungem la concluzia că modalitățile pe care le adoptăm în gestionarea anumitor situații sunt cele mai potrivite. Totuși, dacă îți dorești să fii liderul unui business de succes bazat pe inovație trebuie să le permiți și altora să își pună în valoare punctele forte. Primul pas spre realizarea acestei acțiuni este să îți cunoști foarte bine angajații. Atunci când știi de ce sunt capabili oamenii din echipa ta, îți va fi mai ușor să lași unele sarcini importante pe seama lor. Liderii inovatori le oferă angajaților soluții, resurse și încredere pentru rezolvarea oricărei probleme.