3 Strategii inovative care rezolvă problemele "imposibile"

Un business lipsit de inovație nu se mai poate numi business, ci stagnare. Inovațiile pe piață nu sunt implementate de visători care pur și simplu își doresc ceva diferit, ci mai degrabă implementarea lor se realizează în urma unor cercetări asupra necesităților reale, pentru a rezolva probleme ce nu ar putea fi soluționate în alt mod. Obstacolele cu care marile companii se confruntă sunt mai mari decât oricând. În timp ce unele dintre ele nu vor reuși să depășească aceste obstacole, altele vor face față provocărilor cu succes. Iată ce ar trebui să faci pentru a transforma cele mai mari provocări în inovații: 

1.     Întreabă-i pe clienți care sunt problemele, nu le cere soluții 

Consumatorii se pricep la a ascoate problemele în evidență și nu au dorința de a privi lucrurile din altă perspectivă. Majoritatea se mulțumea, înainte, cu rezervarea simplă a camerelor de hotel, până când Airbnb a demonstrat că locațiile mai ieftine pot fi închiriate direct de la proprietari, printr-un proces mult mai simplificat. Un alt exemplu îl reprezintă website-urile companiilor. Cum multe dintre ele nu sunt încă optimizate pentru telefoanele mobile, foarte mulți consumatori nu sunt dispuși să instaleze aplicațiile mobile ale corporațiilor. Apoi a fost creată aplicația care oferea consumatorilor aceeași experiență ca pe mobil, fără nevoia de instalare. Astfel că, urmând aceste exemple, poți crea o relație strânsă cu orice consumator, bazată pe încredere și feedback constant. Dacă soluțiile pe care le vei găsi le va rezolva problemele, vor fi mai receptivi la schimbare. 

2.     Realizează o analiză asupra relației dintre cerere și utilitate

De cele mai multe ori cererea nu corespunde tiparelor de utilizare, iar cel mai bun exemplu în acest caz îl reprezintă aplicațiile de urmărire destinate persoanelor ce intră în contact cu noul virus. În agitația pandemiei, se presupune că oamenii ar fi cu siguranță interesați să afle dacă au interacționat sau nu cu vreo persoană afectată de virus. Poate că da, însă statisticile acestei aplicații contrazic afirmația. După trei săptămâni de la lansare, în Franța, aplicația a fost utilizată doar de 68 de ori pentru raportarea rezultatelor pozitive, trimițând numai 14 notificări. Cauza acestui refuz de a utiliza aplicația este nevoia de intimitate și dorința ca o  simplă aplicație să nu influențeze cu nimic viața cotidiană. Soluția la această problemă este NOVID, o altă aplicație de urmărire, care nu înregistrează informațiile personale, funcționând și pe iOS. Aplicația utilizează ultrasunete și urmărește utilizatorii prin GPS, protejându-le intimitatea. 

3.     Gândește-te la binele altora

Bill Gates a făcut miliarde prin inovațiile sale computerizate, iar Jeff Bezos a devenit și mai faimos datorită Amazon. Chiar dacă marile inovații dau roade din punct de vedere financiar, uită pentru moment de sumele pe care le-ai putea face. Concentrează-te, în schimb, asupra îndeplinirii unor nevoi primordiale ale consumatorilor. Dacă inovațiile tale reușesc să facă acest lucru, există o probabilitate foarte mare ca acestea să fie profitabile. Ai putea începe cu o problemă reală, pe care tu o consideri extrem de importantă și pentru care nu s-au găsit soluții inovatoare.