De ce este importantă transformarea digitală pentru continuitatea afacerilor?

Pandemia COVID-19 i-a obligat pe liderii din toate industriile să se adapteze cât mai rapid la noua realitate. Cu prognozele de venituri risipite în majoritatea sectoarelor și întreruperea procesului de cerere și ofertă, tuturor li se cere să reducă cheltuielile, menținând în același timp continuitatea afacerii și construind o cale de revenire la lucru.

Dacă până acum transformarea digitală era un plus opțional adus companiilor, acum a devenit o necesitate. 

După ce au introdus toate instrumentele de telecomunicații și colaborare digitală pentru a asigura continuitatea internă, liderii se confruntă cu sarcina de a transforma organizația în ansamblu. Deciziile care sunt luate acum, vor defini modul în care vor răspunde la viitoarele schimbări operaționale. 

Păstrarea clienții în centrul atenției

Liderii ar trebui să-și amintească să poziționeze cei mai importanți oameni pentru afacerea lor - clienții - în centrul tuturor planificărilor de transformare. Fiecare decizie tehnică ar trebui să provină dintr-un impuls strategic pentru a descoperi sau satisface nevoile de schimbare ale clienților.

Clienții aflați în criză vor căuta să obțină informații exacte și în timp real, astfel încât asigurarea unor lucruri precum vizibilitatea lanțului de aprovizionare, inventarul precis și comunicarea fără lacune a ofertelor de servicii digitale (prin canale digitale) vor fi, de asemenea, o prioritate.

Asigurarea comunicării proactive cu clienții va fi primordială, astfel încât optimizarea sistemelor care comunică informații importante ar trebui să fie în topul listei de priorități.

Manifestarea grijii pentru angajați 

Niciun antreprenor nu-și poate convinge membrii echipei că această perioadă va fi ușoară. Va fi mai multă muncă, va fi mai greu și se vor oferi mai puține resurse pentru desfășurarea activității. Echipa reprezintă cel mai important capital atunci când vine vorba despre transformarea digitală și trebuie să fir protejată.

O strategie clară care este comunicată în mod eficient echipelor, un program pentru gestionarea stresului, epuizării și capacitatea de a angaja un sprijin suplimentar în momente cruciale vor fi vitale pentru finalizarea proiectelor de transformare digitală care vor permite companiei să treacă prin criză și să fie prosperă în noua realitate.