Transformarea digitală în timpul pandemiei COVID-19

Pandemia COVID-19 a condus masiv oamenii, organizațiile și guvernele către digitalizare și automatizare. 

Cu toate că pentru multe companii transformarea digitală nu reprezenta o prioritate, în contextul actual a devenit o necesitate. Pandemia COVID-19 a dus la o creștere inevitabilă a utilizării tehnologiilor digitale datorită normelor de distanțare socială, dar și a blocajelor la nivel național. 

Oamenii și organizațiile din întreaga lume au fost nevoiți să se adapteze la noua realitate și să adopte noi moduri de lucru.  

Cele mai importante inițiative de transformare digitală ale momentului 

Telemedicina 

Dacă în ultimii ani s-au făcut pași mici către transformarea digitală în sfera medicală, pandemia de coronavirus a adus nevoia de telemedigină în prim plan. Pentru a reduce cât mai mult șansele de transmitere a virusului, companiile medicale au ales să le ofere medicilor capacitatea de a consulta de la distanță pacienții. În continuare, ne putem aștepta la o creștere semnificativă a telemedicinei și la adoptarea ei pe termen lung. 

Evenimente virtuale 

În timpul unei pandemii ca aceasta, participarea evenimente este limitată, pentru că un public numeros captiv într-un spațiu închis reprezintă un pericol ridicat de transmitere a virusului. Participanții vin adesea din mai multe părți ale țării sau chiar ale lumii și petrec mult timp împreună, motiv pentru care astfel de eveniment trebuie anulate. Ca soluție la această problemă, a apărut un nou concept – evenimentele virtuale și workshop-urile online. Cu toate acestea, este puțin probabil ca evenimentele virtuale să le înlocuiască pe cele fizice pe viitor. 

Munca la distanță 

Capacitatea companiilor de a le oferi angajaților condiții favorabile pentru munca de acasă astfel încât să rămână la fel de productivi și eficienți, reprezintă cea mai mare provocare a momentului. Multe companii, în special din sfera digitală sau tehnologică, au putut să le ofere angajaților posibilitatea de a lucra de la domiciliu, în timp ce organizațiile mai tradiționale au adoptat o procedură de muncă prin rotație. Odată cu reducerea restricțiilor, multe companii au revenit deja la vechile moduri de operare, însă este prezentă încă opțiunea transformării digitale a operațiunilor ca mijloc de protecție împotriva evenimentelor neprevăzute viitoare.